KIA Niro Plug-in Hybrid Komfort PlusPaket 2

<h1>KIA Niro Plug-in Hybrid Komfort PlusPaket 2</h1>

KIA Niro Plug-in Hybrid smidig crossover med klassens längsta räckvidd

Kia Niro Plug-in Hybrid är en mycket trevlig och smidig crossover med klassens längsta räckvidd på el. Den är lättlastad med bra utrymme och kan dra tyngre släp, upp till 1300kr vilket är bättre än många andra hybrider på marknaden. Så här upplevde vi nya Kia Niro Plug-in Hybrid.

Kia Niro Plug-in Hybrid är en trevlig och smidig framhjulsdriven crossover som med sin eldrift inbjuder till harmonisk körning. Interiörkomforten är bra och man sitter riktigt skönt i förarstolen. Förarkupén är lättnavigerad med alla reglage lättillgängliga och inom en armlängds avstånd. Förardisplayen och pekskärmen i mittkonsolen är mycket pedagogiska. Här kan jag bland annat följa bilens energiflöde och förbrukning.

Upplevelsen att köra på el är något speciellt. Det prioriterade elläget inbjuder till lugn och rogivande körning med det pedagogiska trädet som motivator. Ju lugnare jag kör desto mer växer trädet. Niro Plug-in Hybrid går att köra på enbart el upp till 58 km och i hastigheter upp till 120km/tim. Kartinformationen i navigationssystemet används för att hjälpa föraren att köra så bränsleeffektivt som möjligt. Dels informerar systemet om när föraren ska ta foten från gaspedalen, och dels förutser topografiska förändringar längs rutten för att avgöra om det är bäst att använda den lagrade energin eller ladda batteriet. Detta fungerar både i uppförs- och nedförsbackar.

Kia Niro Plug-in Hybrid är en smidig och lättlastad bil. Baksätena kan delas 60/40 och med sätena nedfällda blir golvet nästintill plant, vilket underlättar lastning samtidigt som utrymmet ökar. Med baksätet helt uppfällt är lastkapaciteten 324 liter och med baksätet helt nedfällt är den 1322 liter. Niro är en Crossover som kan dra tyngre släp än de flesta andra hybridbilar på marknaden, och har en dragkapacitet upp till 1300 kg.

Niro Plug-in Hybrid är försedd med en 1,6-liters bensinmotor och en sexväxlad dubbelkopplingslåda. En elmotor på 44,5 kWh och ett litiumpolymerbatteripack på 8,9 kWh. Bränsleförbrukningen ligger på låga 1,3 liter/100 km och 29g/km i CO2-utsläpp. Batterit kan laddas fullt på lite mindre än 2,5 timmar.

 

Läs mer

Vårt utrustningsförslag för bra leasingaffär!
  • Automatlåda
  • ACC 2-zons klimatanläggning
  • Läderklädsel med el reglerbar förarstol
  • 16 tum alufälgar
  • Mörktonaderutor
  • Adaptivfarthållare
  • Autobroms
  • Parkeringssensorer fram och bak
  • Nyckelfritt system med start knapp
  • Laddningskabel för laddning i vanligt hushållsuttag. (2,3KW 10A)
  • Eluppvärmt baksäte
  • Navigationssystem med 7" skärm och backkamera
  • Ljudsystem med Apple CarPlay™ och Android Auto™
  • PRIME PENTA 6,5X16 5/114,3 ET48 C67,1 - 205/60R16 96T XL PIRELLI W-ICE ZERO

Två förmånliga förslag

Förslag 1

2 984 kr / Mån
  • 36 månaders avtal
  • Första förhöjd hyra 60 000 kr
  • Restvärde 115 000 kr
  • Förmånsvärde 975 kr/mån

Förslag 2

3 961 kr / Mån
  • 36 månaders avtal
  • Första förhöjd hyra 28 000 kr
  • Restvärde 115 000 kr
  • Förmånsvärde 975 kr/mån

* Förmånsvärde netto/mån vid 50 % marginalskatt. Baserat på 2018 förmånsvärden.

Intresserad? Kontakta oss

Media

Få experthjälp!

Kontakta oss så hjälper vi dig spara tid och pengar

Fyll i dina uppgifter och en tid som passar dig så kontaktar vi dig för fortsatt diskussion.
Vi har även kvällstider att boka på tisdagar & torsdagar för er som inte har tid på dagen.

Boka en tid nu

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och sedvanlig kreditprövning.

Back to top